Badbuss för att minska klassklyftor eller för att få röster?
Socialdemokratiske kommunalrådet i Göteborg Jonas Attenius meddelar den nya badbussatsningen:
-Jag är stolt över att kunna presentera en ny badbuss som i sommar kommer att gå från Angereds Centrum till havet på västra Hisingen.
I fjol införde det S-ledda styret badbussen till Delsjön, berättar de. Den blev en succé med 7000 resenärer under dess säsong och i år kommer den åter, berättar partiets starke man, som rimmade:
– Vi gör Göteborg till en bättre stad för bad.
Jonas Attenius menar att tillgång till havet är en av Göteborgs tydligaste klassmarkörer, det är alldeles för krångligt för många göteborgare att ta sig dit.







